3D modellezés Blenderben

Általános információk

Tervezett tanmenet

No. Dátum Téma
Követelmények, interface, navigáció, nézetek
Modellezés I.: loop cut, extrude, inset, bevel, bridge eszközök
Modellezés II.: box modellezés alapjai, referencia kép, layer-ek, modifier-ek snap tools, pivot mozgatás
Proportional editing
Sculpting: ecsetek, ecset méret, ecset erősség
Görbék: screw modifier, polygonná konvertálás, loft
Részecskék
Materialok: Lambert, Blinn, Phong
Textúrák: diffuse, normal, bump, displacement, roughness
UV készítés: UV-map, UV shell, UV festés
Animáció I.: active/passive rigid body, set key, motion path
Animáció II.: graph editor, joints, weight paint
Animációs jelenet: kamera, fények, render
(Szünet)
Buffer óra, ha megcsúsznánk
Konzultáció
Konzultáció

Követelmények

Jelenlét

A félév során három hiányzás megengedett. A gyakorlatokon való részvétel az órai anyagok Canvas-re való feltöltése alapján ellenőrzésre kerül!

Beadandó

A tárgy teljesítéséhez beadandót kell készíteni, amivel a hallgató igazolja, hogy elsajátította a modellezés alapjait. A beadott munka témája szabadon választható, de a választott téma maradjon az ésszerű határokon belül.

A beadandó project mappáját nevezd el a Sajat_Nev_Neptunkod.zip formátumnak megfelelően, tömörítsd egy zip-be, majd töltsd fel Canvas-re. A beadási határidő YYYY. MM. DD. (vasárnap) 23:59.

Abszolválás esetén kérlek jelezz a feltöltésed után email-ben vagy Teams-en és a lehető legkorábban beírásra kerül a jegy!

Értékelés

A munkamenetről legalább 5 képből álló képsorozatot kell készíteni, melyet a beadott projecttel egy zip-ként kell leadni! Ennek hiányában nem tudom értékelni a munkát!
A képsorozat állhat print screenekből vagy renderekből is, a lényeg, hogy látszódjon hogyan alakul ki a beadott munka.

A következő kritériumokból mindegyik egy jegyet jelent:

  1. Legalább 1000 háromszögből álló modell (az alap objektumoknál komplexebb alakzat)
  2. Van saját material hozzárendelve
  3. Van textúra (ha van textúra, akkor van material is)
  4. Van animáció (elég pár másodperces, egyszerű animáció is)

Szoftverek

Segédanyagok

VISSZA A FŐOLDALRA